Kamis, 16 Oktober 2008

SENYUMLAH...


Al Hadist:
“Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar ma’ruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya adalah sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat adalah sedekah.” (Hadis Riwayat At Tirmizi dan Abu Dzar)

Kisah di bawah ini adalah kisah yang saya dapat dari milis alumni Jerman, atau warga Indonesia yg bermukim atau pernah bermukim di sana. Demikian layak untuk dibaca beberapa menit, dan direnungkan seumur hidup.

Saya adalah ibu dari tiga orang anak dan baru saja menyelesaikan kuliah saya. Kelas terakhir yang harus saya ambil adalah Sosiologi. Sang Dosen sangat inspiratif, dengan kualitas yang saya harapkan setiap orang memilikinya.

Tugas terakhir yang diberikan ke para siswanya diberi nama "Smiling." Seluruh siswa diminta untuk pergi keluar dan memberikan senyumnya kepada tiga orang asing yang ditemuinya dan mendokumentasikan reaksi mereka. Setelah itu setiap siswa diminta untuk mempresentasikan di depan kelas. Saya adalah seorang yang periang, mudah bersahabat dan selalu tersenyum pada setiap orang. Jadi, saya pikir, tugas ini sangatlah mudah.

Setelah menerima tugas tsb, saya bergegas menemui suami saya dan anak bungsu saya yang menunggu di taman di halaman kampus, untuk pergi ke restoran McDonald's yang berada di sekitar kampus. Pagi itu udaranya sangat dingin dan kering. Sewaktu suami saya akan masuk dalam antrian, saya menyela dan meminta agar dia saja yang menemani si Bungsu sambil mencari tempat duduk yang masih kosong.

Ketika saya sedang dalam antrian, menunggu untuk dilayani, mendadak setiap orang di sekitar kami bergerak menyingkir, dan bahkan orang yang semula antri di belakang saya ikut menyingkir keluar dari antrian.

Suatu perasaan panik menguasai diri saya, ketika berbalik dan melihat mengapa mereka semua pada menyingkir? Saat berbalik itulah saya membaui suatu "bau badan kotor" yang cukup menyengat, ternyata tepat di belakang saya berdiri dua orang lelaki tunawisma yang sangat dekil! Saya bingung, dan tidak mampu bergerak sama sekali.

Ketika saya menunduk, tanpa sengaja mata saya menatap laki-laki yang lebih pendek, yang berdiri lebih dekat dengan saya, dan ia sedang "tersenyum" ke arah saya. Lelaki ini bermata biru, sorot matanya tajam, tapi juga memancarkan kasih sayang. Ia menatap ke arah saya, seolah ia meminta agar saya dapat menerima 'kehadirannya' di tempat itu.

Ia menyapa "Good day!" sambil tetap tersenyum dan sembari menghitung beberapa koin yang disiapkan untuk membayar makanan yang akan dipesan. Secara spontan saya membalas senyumnya, dan seketika teringat oleh saya 'tugas' yang diberikan oleh dosen saya. Lelaki kedua sedang memainkan tangannya dengan gerakan aneh berdiri di belakang temannya.

Saya segera menyadari bahwa lelaki kedua itu menderita defisiensi mental, dan lelaki dengan mata biru itu adalah "penolong"nya. . Saya merasa sangat prihatin setelah mengetahui bahwa ternyata dalam antrian itu kini hanya tinggal saya bersama mereka,dan kami bertiga tiba2 saja sudah sampai di depan counter.

Ketika wanita muda di counter menanyakan kepada saya apa yang ingin saya pesan, saya persilahkan kedua lelaki ini untuk memesan duluan. Lelaki bermata biru segera memesan "Kopi saja, satu cangkir Nona." Ternyata dari koin yang terkumpul hanya itulah yang mampu dibeli oleh mereka (sudah menjadi aturan di restoran disini, jika ingin duduk di dalam restoran dan menghangatkan tubuh, maka orang harus membeli sesuatu). Dan tampaknya kedua orang ini hanya ingin menghangatkan badan.

Tiba2 saja saya diserang oleh rasa iba yang membuat saya sempat terpaku beberapa saat, sambil mata saya mengikuti langkah mereka mencari tempat duduk yang jauh terpisah dari tamu2 lainnya, yang hampir semuanya sedang mengamati mereka...

Pada saat yang bersamaan, saya baru menyadari bahwa saat itu semua mata di restoran itu juga sedang tertuju ke diri saya, dan pasti juga melihat semua 'tindakan' saya.

Saya baru tersadar setelah petugas di counter itu menyapa saya untuk ketiga kalinya menanyakan apa yang ingin saya pesan. Saya tersenyum dan minta diberikan dua paket makan pagi (di luar pesanan saya) dalam nampan terpisah.

Setelah membayar semua pesanan, saya minta bantuan petugas lain yang ada di counter itu untuk mengantarkan nampan pesanan saya ke meja/tempat duduk suami dan anak saya. Sementara saya membawa nampan lainnya berjalan melingkari sudut ke arah meja yang telah dipilih kedua lelaki itu untuk beristirahat. .. Saya letakkan nampan berisi makanan itu di atas mejanya, dan meletakkan tangan saya di atas punggung telapak tangan dingin lelaki bemata biru itu, sambil saya berucap "makanan ini telah saya pesan untuk kalian berdua."

Kembali mata biru itu menatap dalam ke arah saya, kini mata itu mulai basah berkaca2 dan dia hanya mampu berkata "Terima kasih banyak, nyonya."

Saya mencoba tetap menguasai diri saya, sambil menepuk bahunya saya berkata "Sesungguhnya bukan saya yang melakukan ini untuk kalian,Tuhan juga berada di sekitar sini dan telah membisikkan sesuatu ke telinga saya untuk menyampaikan makanan ini kepada kalian."

Mendengar ucapan saya, si Mata Biru tidak kuasa menahan haru dan memeluk lelaki kedua sambil terisak-isak. . Saat itu ingin sekali saya merengkuh kedua lelaki itu.

Saya sudah tidak dapat menahan tangis ketika saya berjalan meninggalkan mereka dan bergabung dengan suami dan anak saya, yang tidak jauh dari tempat duduk mereka. Ketika saya duduk suami saya mencoba meredakan tangis saya sambil tersenyum dan berkata "Sekarang saya tahu, kenapa Tuhan mengirimkan dirimu menjadi istriku, yang pasti, untuk memberikan 'keteduhan' bagi diriku dan anak2ku!"

Kami saling berpegangan tangan beberapa saat dan saat itu kami benar2 bersyukur dan menyadari, bahwa hanya karena 'bisikanNYA' lah kami telah mampu memanfaatkan 'kesempatan' untuk dapat berbuat sesuatu bagi orang lain yang sedang sangat membutuhkan.

Ketika kami sedang menyantap makanan, dimulai dari tamu yang akan meninggalkan restoran dan disusul oleh beberapa tamu lainnya, mereka satu persatu menghampiri meja kami, untuk sekedar ingin 'berjabat tangan' dengan kami. Salah satu di antaranya, seorang bapak, memegangi tangan saya, dan berucap "Tanganmu ini telah memberikan pelajaran yang mahal bagi kami semua yang berada disini, jika suatu saat saya diberi kesempatan olehNYA, saya akan lakukan seperti yang telah kamu contohkan tadi kepada kami."

Saya hanya bisa berucap "terimakasih" sambil tersenyum. Sebelum beranjak meninggalkan restoran saya sempatkan untuk melihat ke arah kedua lelaki itu, dan seolah ada 'magnit' yang menghubungkan bathin kami, mereka langsung menoleh ke arah kami sambil tersenyum, lalu melambai2kan tangannya ke arah kami. Dalam perjalanan pulang saya merenungkan kembali apa yang telah saya lakukan terhadap kedua orang tunawisma tadi, itu benar2 'tindakan' yang tidak pernah terpikir oleh saya.

Pengalaman hari itu menunjukkan kepada saya betapa 'kasih sayang' Tuhan itu sangat HANGAT dan INDAH sekali!

Saya kembali ke college, pada hari terakhir kuliah dengan 'cerita' ini di tangan saya. Saya menyerahkan 'paper' saya kepada dosen saya. Dan keesokan harinya, sebelum memulai kuliahnya saya dipanggil dosen saya ke depan kelas, ia melihat kepada saya dan berkata, "Bolehkah saya membagikan ceritamu ini kepada yang lain?" dengan senang hati saya mengiyakan.

Ketika akan memulai kuliahnya dia meminta perhatian dari kelas untuk membacakan paper saya. Ia mulai membaca, para siswapun mendengarkan dengan seksama cerita sang dosen, dan ruangan kuliah menjadi sunyi. Dengan cara dan gaya yang dimiliki sang dosen dalam membawakan ceritanya, membuat para siswa yang hadir di ruang kuliah itu seolah ikut melihat bagaimana sesungguhnya kejadian itu berlangsung, sehingga para siswi yang duduk di deretan belakang di dekat saya di antaranya datang memeluk saya untuk mengungkapkan perasaan harunya.

Di akhir pembacaan paper tersebut, sang dosen sengaja menutup ceritanya dengan mengutip salah satu kalimat yang saya tulis di akhir paper saya. "Tersenyumlah dengan 'HATImu', dan kau akan mengetahui betapa 'dahsyat' dampak yang ditimbulkan oleh senyummu itu."

Dengan caraNYA sendiri, Tuhan telah 'menggunakan' diri saya untuk menyentuh orang-orang yang ada di McDonald's, suamiku, anakku, guruku, dan setiap siswa yang menghadiri kuliah di malam terakhir saya sebagai mahasiswi. Saya lulus dengan 1 pelajaran terbesar yang tidak pernah saya dapatkan di bangku kuliah manapun, yaitu: "PENERIMAAN TANPA SYARAT."

Banyak cerita tentang kasih sayang yang ditulis untuk bisa diresapi oleh para pembacanya, namun bagi siapa saja yang sempat membaca dan memaknai cerita ini diharapkan dapat mengambil pelajaran bagaimana cara MENCINTAI SESAMA, DENGAN MEMANFAATKAN SEDIKIT HARTA-BENDA YANG KITA MILIKI, dan bukannya MENCINTAI HARTA-BENDA YANG BUKAN MILIK KITA, DENGAN MEMANFAATKAN SESAMA!

Jika anda berpikir bahwa cerita ini telah menyentuh hati anda, teruskan cerita ini kepada orang2 terdekat anda. Disini ada 'malaikat' yang akan menyertai anda, agar setidaknya orang yang membaca cerita ini akan tergerak hatinya untuk bisa berbuat sesuatu (sekecil apapun) bagi sesama yang sedang membutuhkan uluran tangannya!

Orang bijak mengatakan: Banyak orang yang datang dan pergi dari kehidupanmu, tetapi hanya 'sahabat yang bijak' yang akan meninggalkan JEJAK di dalam hatimu.

Untuk berinteraksi dengan dirimu, gunakan nalarmu. Tetapi untuk berinteraksi dengan orang lain, gunakan HATImu! Orang yang kehilangan uang, akan kehilangan banyak, orang yang kehilangan teman, akan kehilangan lebih banyak! Tapi orang yang kehilangan keyakinan, akan kehilangan semuanya! Tuhan menjamin akan memberikan kepada setiap hewan makanan bagi mereka, tetapi DIA tidak melemparkan makanan itu ke dalam sarang mereka, hewan itu tetap harus BERIKHTIAR untuk bisa mendapatkannya.

Orang-orang muda yang 'cantik' adalah hasil kerja alam, tetapi orang-orang tua yang 'cantik' adalah hasil karya seni. Belajarlah dari PENGALAMAN MEREKA, karena engkau tidak dapat hidup cukup lama untuk bisa mendapatkan semua itu dari pengalaman dirimu sendiri

15 komentar:

  1. Hey,

    I'm spending my time here for the children of Haiti.

    I'm at this site for a non-profit group that gives time to
    building oppurtunities for the kids in haiti. If anybody wants to help then this is the site:

    [url=http://universallearningcentre.org]Donate to Haiti[/url] or Help Haiti

    They provide children in Haiti a positive outlook through education.

    And yes, they're real.

    Please help us

    BalasHapus
  2. [url=http://www.adidasforum.com/adidas-grun-pack-kicksonfire-com/]Adidas Forum[/url]
    Now here is a shoe-in for the list of the year's best gaming-related clothing : Adidas has brought back its ZX five hundred running shoe, and, since it originally comes from the '80s, the gaming inspired design and coloring is an easy choice ... Right? The kicks would possibly not be the coolest part of the deal, either ; they come packaged with a combo bracelet/USB flashdrive containing ZX Runner, a software game primarily based on ... The shoe itself.

    GameCulture writes the game stars a character named'DJ Zed' who, according to Adidas, has 5 mins to'run, moon-walk, climb walls, avoid some dodgy-looking bullies, collect power-ups, and pull off mad rooftop-to-rooftop stunts' in order to get on-stage before his set starts. It looks suitably retro -- see for yourself in the video we've included after the breakdance.

    More info
    Adidas Forum

    BalasHapus
  3. Hello, as you may already found I am newbie here.
    In first steps it is very nice if someone supports you, so hope to meet friendly and helpful people here. Let me know if I can help you.
    Thanks in advance and good luck! :)

    BalasHapus
  4. Hello,
    I have developed a new clean web 2.0 wordpress theme.

    Has 2 colours silver and blue, has custom header(colour or image).
    I am curently working on it, so if you have suggestions let me know.

    You can view live demo and download from here www.getbelle.com
    If you found bug reports or you have suggestions pm me.
    Wish you a happing using.

    many thanks to [url=http://www.usainstantpayday.com/]USAInstantPayDay.com[/url] for paying the hosting and developement of the theme

    Waxoceeddydat

    BalasHapus
  5. armani megan fox underwear, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187756]megan foxs toe thumb[/url] megan fox lookalike
    free kim kardashian, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187768]kim kardashian sex tape video[/url] free video of kim kardashian
    taylorswift sex tape, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187772]cmt taylor swift[/url] taylor swift 15 lyrics
    hannah montana hoodie, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187786]hannah montana concerts[/url] hannah montana games
    lego harry potter wii, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187792]does harry potter die in the seventh book[/url] harry potter head
    cruise ship visits to fort william,scotland, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187798]cruise ship san francisco to hawaii[/url] cheap airfare to hawaii world cruise
    justin bieber one time song, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187812]baby justin bieber studio version lyrics[/url] justin bieber winnipeg topo
    britney spears hair pics, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187814]britney spears sex video[/url] fotos de britney spears
    megan fox with no make up, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/175542]megan fox boyfriend[/url] megon fox pictures

    BalasHapus
  6. if you guys desideratum to appropriate [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra pharmaceutics other of generic drugs.
    you can edgy up with drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the utmost [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] inauguration on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

    BalasHapus
  7. Hi guys,

    What online zines do you read and would recommend?

    For all you ska folks out there I recommend The Enough Fanzine. It is one of the first emo zines on the www.

    They have throusands of interviews from the most popular bands all over the world. Check them out online: [url=http://www.enoughfanzine.com]Enough Fanzine[/url]. Best of it all, they are 100% non-profit and just helping the scene!

    Looking forward to your recommendations.

    Cheers!

    BalasHapus
  8. Predilection casinos? verify this advanced [url=http://www.realcazinoz.com]casino[/url] games. director and horseplay online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
    you can also retard our new [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] guide at http://freecasinogames2010.webs.com and take true spondulix !
    another late-model [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele locality is www.ttittancasino.com , during german gamblers, watch manumitted online casino bonus.

    BalasHapus
  9. Sangat mengharukan...smoga bisa membuat kita bisa menirunya...amiin

    BalasHapus
  10. Make room the brute with two backs casinos? enquire this green [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. advisor and postpone online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
    you can also impede our stylish [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and overwhelm corporeal compressed currency !
    another late-model [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele locality is www.ttittancasino.com , rather than of german gamblers, fetch unrestrained online casino bonus.

    BalasHapus
  11. Hey guys I'm not sure if this is the best area to mail this, but I am having some legitimat trouble learning thai dating I look over thai dating[url=http://howtomeetagirlnow.ning.com/profiles/blogs/how-to-meet-a-hot-girl-8373
    thai dating [/url] that site, but it in actuality didn't seem to make alot of substance to me. Can someone hold it in their heart to improve me? It's so hard to gratify the chick of my dreams.

    This ezine wasn't easy to read

    Ideas on How to satisfy Girls with the Shopping mall

    If you should be a single guy and aren't the excellent at discovering a good deal less meeting ladies and are questioning just where you could possibly visit obtain and satisfy a lady, then these ten reasonable guidelines on how to meet a girl for the shopping mall, should really come in mighty handy.

    1 - Go for the food court. Believe it or not, the food court may be the absolute best spot in your shopping mall to satisfy a female. Here's what you do. Pick a food position and get in line for your meal. Even though you're in line, check all around the area where by every person is sitting down and eating. Appear for a girlfriend sitting down alone, and even two ladies sitting together. When you could have your meal in hand, walk more than to where exactly she or there're sitting down and question if it is possible to join them. If you're truthful and straightforward with them, your chances are pretty superior.

    2- Do some thinking. Before you even think about heading towards local mall to fulfill a chick, sit your self down and do some critical considering. Give some thought to how you would possibly connect a girlfriend and what you might say to her if you might be thriving. Give thought to which components within the local mall you'll check out. Also, you're likely to really need to invest in one thing whilst there, what do you will need? Last but not least, consider what meeting a girlfriend in a public spot entails. Surely you're likely to ought to seem to be for a wedding ring previous to speaking to some gal, and you'll should check out if it is wiser to speak into a woman alone or 1 who's with other people. Ultimately, you'll have being sensible about your own age and the ages of this lady you desire to satisfy. As in, you will have to tell all by yourself to become sensible and don't have a go with to satisfy girls which might be a great deal younger or older than you may be, or that glimpse out of one's league.



    3 - Ask for guide. When one is in conclusion for the local mall, an individual belonging to the procedures to fulfill ladies is by asking them for advice. Women know that men have no thought what they are really executing when they are purchasing, so asking for assist won't appear such a ridiculous concept. Ask for advice in picking out a jacket for your self for instance. Doing so let's the woman know that you just are single. If she agrees to help you, find out her other questions as you grab a variety of jackets to check out on.

    Hey guys I'm not persuaded if this is the correct area to send this, but I am having some legitimat difficulty learning thai dating I infer from thai dating[url=http://berniesbuckleyioa520.vox.com/
    thai dating [/url] that article, but it as a matter of fact didn't seem to give alot of sanity to me. Can someone hold it in their heart to assist me? It's so hard to convene the girls of my dreams.

    BalasHapus
  12. alone decline on a binge guaranteed to gain you margin giant! Our all real commingle of herbs and aminos is Dr. formulated and proven to encourage moderation, sanction magnify psychotic indistinct and absolute not counting your air!


    [url=http://minichill.com]Energy Drink[/url]
    [url=http://minichill.com]Energy Drinks[/url]
    [url=http://minichill.com]Stress Relief[/url]

    [url=http://minichill.com/home/index.html]facebook[/url]
    [url=https://www.getreversemortgagehelp.com/]hud reverse mortgages[/url]

    [url=http://minichill.com/5%20hour%20energy.html]5 Hour Energy[/url]


    [url=http://minichill.com/5%20hour%20energy.html]5 Hour Energy drink[/url]
    [url=http://minichill.com/lab/relaxation/index.html]Valerian Root[/url]
    [url=http://minichill.com/lab/happiness/index.html]Valerian Root[/url]
    [url=http://minichill.com/lab/focus/index.html]L-Theanine[/url]
    [url=http://minichill.com/lab/anti-anxiety/index.htmll]GABA[/url]
    [url=http://minichill.com/lab/anti-anxiety/index.htmll]Gamma Aminobutyric Acid [/url]


    rare Julian with Comestibles and Lid you can existent a haughty life. I beseech in the sure criticism, it's august so encouragement under way on and ry it, do it instantly!
    Mini Chill? contains a natural commingling of herbs and amino acids called Relarian?, that has been proven, in published clinical trials not no greater than to not unexpectedly oppose set off and desire, but to in truth refashion your air and dilate noetic convergence! Mini Boreal doesn?t in britain director drowsiness, so whether you?re in the medial of a stressful hour at mien thoroughly or enjoying a lifetime daft with your friends, Mini Chill? is guaranteed to get ahead of your day.



    [url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]ayurvedic herbs[/url]
    [url=http://routeworldbrokers.com/]Distribution business[/url]
    [url=http://routeworldbrokers.com/]NY route opportunities[/url]
    [url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]marijuana long term effects[/url]

    [url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]medical marijuana seeds[/url]

    [url=http://www.finmedsys.com/]medical billing companies[/url]
    [url=http://www.finmedsys.com/]medical billing companies[/url]
    [url=http://www.finmedsys.com/]medical billing company[/url]

    [url=http://www.thestatecolumn.com/]state politics[/url]
    [url=http://minichill.com/lab/relaxation/index.html]relax mp3[/url]

    [url=http://minichill.com/lab/relaxation/index.html]relax software[/url]
    [url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]marijuana treatment[/url]
    [url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]teenage drug abuse[/url]

    BalasHapus
  13. Hi Brothers n Sisters

    Looks 4 sure like www.blogger.com really could be a righteous forum for me
    I am content to have discovered it.


    Here's a funny quote to make you smile : Atheism is a non-prophet organization. :


    Lol!

    Anybody do Jewelry Making


    Looking forward to a good long membership here!

    Ohio,Russells Point

    BalasHapus

  14. [url=http://www.shenenmao.350.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shensacens.sport.fr/index.php][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shenenmaoyis.soup.io/][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shenenmaoyiss.shutterfly.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shenenmaoyie.blog.hr/][b]sac longchamp[/b][/url]

    BalasHapus
  15. Listening TherapyVarah was moved around various parishes by the Anglican Church, as is the synod's way of dealing with vexatious issues. He officiated as curate from Lincoln to London, and eventually became vicar of the Holy Trinity Church in Blackburn. Yet another move, in 1953, resulted in Varah being appointed rector to St Stephen Walbrook in London, a church designed by Sir Christopher Wren.cold weather backpacking gear list But the trains stopped running in 1992, and in 2000 this corridor became a rail-trail that winds past the communities and historical sites. In 1980 these villages incorporated as the city of Valley, a community of nearly 10,000 residents. The Chattahoochee Valley Railroad served the region for nearly 100 years, carrying passengers, cotton, cloth, and supplies. [url=http://www.cyclingcloth.com/]Cycling Cloth[/url] ClothingDressing yourself in layers is essential to maintaining a comfortable body temperature and staying warm and dry as you trek. In that you sweat while hiking, the layer closest to your skin should draw the dampness away from your body. Select a wool blend material that dries quickly that is not heavy when wet.problems with my proform xp bike Wool is an ideal winter bicycling material because it doesn't absorb moisture and insulates even when it is wet. Wool is excellent for gloves, socks and base or top layers of shirts and pants. Silk balaclavas, base layers, glove liners and sock liners, though expensive and fragile, add comfort without bulk. [url=http://www.cyclingcloth.com/]Cycle Jersey[/url] Belt Too TightA walking belt that is too loose will slip and one that is too tight runs slowly. Adjust the tension by inserting a 6 mm Allen wrench into the hole in the right end cap at the back of the deck. This gives you access to the tension bolt.If we have filtered tap water at home and the office, why don't we just fill up our reusable water bottles when we're there? Much cheaper. Much chiccer. Concerned about what your friends will think if they're not doing it yet? Believe me, they will be in a few months and then they'll be so impressed about what a trendsetter you are. Herbal Test for Genital WartsGenital warts usually occur on the penis, or inside or around the vagina or rectum. They can be painless, or they can itch and burn, causing discomfort during sexual intercourse. According to Home Remedies for You, they can also cause bleeding as well as vaginal discharge.

    BalasHapus